Plan onderhoud en een apk eenvoudig via de Arval Service Locator of My Arval Mobile app of op My Arval. Het voordeel bij onderhoud is dat je auto zonder extra kosten op locatie wordt opgehaald en teruggebracht. Bij onderhoud wordt de auto ook gewassen. Bij een APK kun je de auto zelf brengen. Je kunt wachten of, indien beschikbaar, een leenfiets meenemen.
Minimaal een keer per jaar of bij het bereiken van een bepaalde kilometerstand heeft je auto onderhoud nodig. In het instructieboekje van de auto staat dit precies vermeld. Daarnaast geven veel auto’s een automatische melding als er onderhoud nodig is. Volg dit altijd op, ook als deze afwijkt van de jaarlijkse interval of het aantal kilometers uit het instructieboekje. Verder ben je als bestuurder verantwoordelijk voor de algehele technische staat van de auto: controleer minimaal elke 1500 kilometer het oliepeil, de koelvloeistof en de bandenspanning.
Dat is afhankelijk van de afspraken met je werkgever. Deze afspraken vind je in de richtlijnen die je van Arval hebt ontvangen. Ze staan bij de gearchiveerde berichten in de My Arval Mobile app en op My Arval.
Als het noodzakelijk is, regelt de garage een vervangende auto. Het kan zijn dat jouw werkgever toestemming moet geven of wil dat de vervangende auto een klasse kleiner is dan je leaseauto. De gemaakte afspraken vind je in de richtlijnen die je van Arval hebt ontvangen. Deze kun je vinden bij gearchiveerde berichten in de My Arval Mobile app en op My Arval.
Controleer minimaal elke 1500 kilometer het oliepeil, de koelvloeistof en de bandenspanning.
Ja, na een onderhoudsbeurt informeert Arval je over de uitgevoerde werkzaamheden. Zo kun je controleren wat de garage heeft gedaan.
Bij kleine technische reparaties die minder dan een half uur duren, kun je zonder afspraak bij een servicepartner langsrijden. In de Arval Service Locator of in de My Arval Mobile app vind je alle dichtstbijzijnde servicepartners met contactgegevens.
Banden met een profieldiepte van minder dan 1,6 mm zijn versleten en moeten volgens de wet vervangen worden. Arval hecht veel belang aan jouw veiligheid en heeft de norm opgetrokken tot 2 mm. Laat de banden altijd vervangen door een bandenspecialist. Je kunt hiervoor terecht bij Profile, Euromaster of Kwik-Fit via de Arval Servicepagina
Dat is afhankelijk van de afspraken met jouw werkgever. Deze afspraken vind je in de richtlijnen die je van Arval hebt ontvangen. Ze staan bij de gearchiveerde berichten in de My Arval Mobile app en op My Arval.
Drie of vier jaar nadat een personenauto of lichte bedrijfsauto voor het eerst op de weg is toegelaten, is deze keuringsplichtig. De frequentie is afhankelijk van de motor. Je krijgt zes weken voor de apk-vervaldatum een bericht van ons. Is de apk - om welke reden dan ook - twee weken na de vervaldatum nog niet uitgevoerd, dan ontvang je een herinnering. In de My Arval Mobile app vind je de apk-vervaldatum bij Mijn auto of bij de kentekencheck van het RDW.
In principe kun je er vanuit gaan dat je auto in topconditie is na de laatste servicebeurt. Valt je vakantie tussen twee beurten in en ga je meer dan 1000 kilometer rijden? Dan is het wel verstandig om je vloeistoffen te (laten) controleren. Via de Arval Service Locator of via MyArval maak je gemakkelijk een afspraak.
Wij adviseren je altijd naar de garage te gaan om de werkzaamheden door hen uit te laten uitvoeren.
Voor onderhoud, een technische reparatie en/of apk kun je terecht bij alle gecontracteerde partners van Arval. U vindt de contractpartners van Arval via de Arval Service Locator of via My Arval Mobile app of op My Arval.
Wanneer je aangeeft dat je een leaseauto van Arval hebt, is dat niet nodig. De garage stemt alle werkzaamheden direct met ons af. De laatste drie maanden van het contract voeren wij in principe geen regulier onderhoud meer uit. Twijfel je over veiligheidszaken of de noodzaak van onderhoud, neem dan gerust contact met ons op.
De laatste drie maanden van het contract voeren wij in principe geen regulier onderhoud meer uit. Twijfel je over veiligheidszaken of de noodzaak van onderhoud, neem dan gerust contact met ons op.
Controleer of het kenteken in het juiste format is ingevoerd in hoofdletters en zonder streepjes, bijvoorbeeld A123AA. Als het kenteken nog steeds niet bekend is, kun je zelf een afspraak maken bij een van onze contractpartners, zoals Profile, James Autoservice of LeaseProf Service Centers.
Het reserveringsnummer ontvang je in de bevestigingsmail nadat je een afspraak hebt gepland. Met dit nummer kun je de afspraak wijzigen of annuleren.
Je kunt kiezen voor onderhoud & reparatie. Bij het maken van de afspraak heb je in het tekstvakje de mogelijkheid om kenbaar te maken wat je ervaart aan je voertuig.
Naast de gewenste woonplaats, kun je ook kiezen voor een straat of postcode.
Vermoedelijk neemt het garagebedrijf contact met je op om een nieuwe afspraak te maken. Je kunt ook zelf een nieuwe afspraak maken via de Arval servicepagina https://lps-info.arval.com/service