Arval en Terberg - FAQ leaserijder
Alles voor de leaserijder
Hier vind je alle belangrijke informatie, data, wijzigingen en veelgestelde vragen over de integratie van Terberg Business Mobility (TBM) en Arval.
Veelgestelde vragen - leaserijders
Arval BNP Paribas heeft de aandelen van de Terberg Business Lease Group (TBLG) overgenomen en daarmee zeggenschap verkregen over TBLG. Onder TBLG vallen de volgende merknamen: Terberg Business Mobility, Privatelease.com, Justlease, JustGo en Personal Car Lease. TBLG met al haar leaseauto’s (zo’n 40.000) en genoemde merknamen zal volledig onderdeel worden van Arval. Door samen te gaan worden we één van de grootste spelers in de Nederlandse mobiliteitssector. Lees hier meer over de overname.
Nee, hieraan verandert niets. Ook na de migratie kun je gebruikmaken van de laadpas die gekoppeld is aan je laadpaal abonnement.
Ja, de leaseauto die je hebt besteld wordt gewoon geleverd. De dealer neemt contact met je op zodra jouw nieuwe leaseauto geleverd kan worden.
Via de My Arval Mobile app kun je bekeuringen inzien. De betaling verloopt via de instantie. In de loop van mei krijgt iedereen toegang tot de My Arval Mobile app. Bekeuringen uit het verleden kun je tot en met 7 mei inzien in de Mijn Mobility omgeving.
Je kunt jouw declaratie indienen via de MultiTankCard Next app die je misschien al gebruikt en op de website. Dit kan ook als het een declaratie betreft van voor het samengaan van Arval en TBM.
Ja, de laad- en/or brandstofpassen die je van TBM hebt gekregen, blijven gewoon geldig.
Het inleveren van jouw lease- of huurauto regel je op de website. Op deze pagina vind je ook een inleverhandleiding met informatie over hoe je de auto moet inleveren. Vergeet niet je auto bij ons af te melden.
Mijn Mobility is binnenkort niet meer te gebruiken. In de loop van mei krijgt iedereen toegang tot My Arval, waar je alles voor jouw leaseauto kunt regelen.
In de loop van mei ontvang je van ons een activatiemail om een wachtwoord voor My Arval aan te maken. Volg de instructies in de mail om het account te activeren.
Je kunt voor onderhoud een afspraak maken via de servicepagina of via de My Arval Mobile app.
Je kunt voor schadeherstel een afspraak maken via de schadeherstelpagina. Meld altijd eerst de schade op de website.
Je kunt voor het herstellen van ruitschade een afspraak maken bij een van onze servicepartners. Je hoeft ruitschade niet bij ons te melden.
Per begin mei is Arval eigenaar geworden van alle auto’s waar Terberg eerst eigenaar van was. Dat zorgt er voor dat je in de maand mei of rechtstreeks of via jouw werkgever een nieuwe kentekenkaart ontvangt. De oude kentekenkaart op naam van Terberg kun je vernietigen na ontvangst.
Je kunt je verzekeringsbewijs vinden in de My Arval Mobile app. In de loop van mei krijg je toegang tot de My Arval Mobile app.
Je kunt een schadeoverzicht aanvragen via de website.
Heb je vragen over bijvoorbeeld je leaseauto? Kijk dan eerst op de supportpagina. Hier kun je de meeste zaken direct zelf regelen of vind je het antwoord op je vraag. Of stel je vraag aan Arvy, onze digitale collega.
Als je gestrand bent in het binnen- of buitenland helpen we je zoals je van ons gewend bent. Neem direct contact op met ons via +31 (0)30 602 41 41. De hulpverlenende partij is Arval Assistance (geregeld door de ANWB). Dit was voorheen Eurocross.
Updates rondom integratie
4 mei 2023
Vanaf maandag 8 mei gaan Arval en Terberg Business Mobility (TBM) samen verder onder de naam Arval. Alle processen en communicatie verlopen vanaf dat moment vanuit Arval.
Mijn Mobility zal veranderen naar My Arval, de nieuwe app om jouw leaseauto te beheren. In mei ontvang je hiervoor de inloggegevens. Bekijk hier meer informatie over de My Arval Mobile app.
Sinds 17 april worden alle afleveringen van leaseauto’s door Arval gecoördineerd. Heb je hier vragen over, neem dan contact op met Arval.
Je kunt de TBM tank- en/of laadpas blijven gebruiken. Later dit jaar zullen alle tank- en laadpassen vervangen worden en ontvang je een nieuwe pas. Bij een nieuwe leaseauto ontvang je een tank- of laadpas vanuit Arval.
Heb je vragen?
We begrijpen dat dit vragen bij je kan oproepen. Hieronder vind je een lijst met veelgestelde vragen rondom de integratie. Mocht je andere vragen hebben die hier niet tussen staan, schroom dan niet om contact op te nemen.
Tot en met 7 mei kan dit met de afdeling Customer Care op maandag t/m vrijdag van 08.15 uur tot 17.15 uur via 030 288 4774. Vanaf 8 mei kun je contact opnemen met het Driver Team van Arval. De contactgegevens vind je hier.