Arval en Terberg - FAQ wagenparkbeheerder
Alles voor de wagenparkbeheerder
Hier vind je alle belangrijke informatie, data, wijzigingen en veelgestelde vragen over de integratie van Terberg Business Mobility (TBM) en Arval.
Veelgestelde vragen wagenparkbeheerders
Arval BNP Paribas heeft de aandelen van de Terberg Business Lease Group overgenomen en daarmee zeggenschap verkregen over TBLG. Onder TBLG vallen de volgende merknamen: Terberg Business Mobility, Privatelease.com, Justlease, JustGo en Personal Car Lease. TBLG met al haar leaseauto’s (zo’n 40.000) en genoemde merknamen wordt volledig onderdeel van Arval. Door samen te gaan worden we één van de grootste spelers in de Nederlandse mobiliteitssector. Lees hier meer over de overname.
Jazeker! Net als TBM zet Arval in op persoonlijke aandacht en contact en werkt met vaste contactpersonen. En naar tevredenheid, wat blijkt uit de hoge tevredenheidscijfers die Arval al jaren ontvangt.
De komende periode geeft Arval vanuit haar systemen uitvoering aan de overeenkomsten die gesloten zijn met TBLG. Dit betekent dat jouw overeenkomst met TBLG wordt overgedragen naar Arval en naast jouw huidige Arval overeenkomst blijft bestaan. De afspraken die je met TBLG hebt gemaakt blijven hetzelfde.
Hieronder vind je relevante juridische en financiële gegevens over Arval. Je kunt gebruik blijven maken van het bankrekeningnummer van Terberg Business Mobility zolang je facturen met het TBM-logo ontvangt. Wanneer je facturen met het Arval-logo ontvangt (vanaf mei 2023), willen we je vragen gebruik te maken van de onderstaande gegevens.
Naam: Arval bv
Kamer van Koophandel 30139084
BTW NL805490899B01
IBAN NL04 ABNA 0484 1745 33
Adres: Duwboot 10, 3991 CD, HOUTEN (Nederland) – Postbus 536, 3990 GH Houten
E-mail: info@arval.nl
Berijderswissels tussen 13 april en begin mei worden na de migratie op de door jou gewenste datum uitgevoerd. Na doorvoer van de berijderswissel ontvangt de nieuwe berijder vanuit Arval de nieuwe brandstofpas.
Tot mei 8 mei kun je leaseauto’s voor inname aanmelden bij Terberg Business Mobility. Dit doe je door een mail te sturen naar planningtransport@terbergbusinessmobility.nl. Leaseauto’s die na 13 april worden ingenomen, worden door Arval behandeld en worden na de migratie op de datum van inlevering afgerekend.
Je kunt jouw contract met dezelfde voorwaarden ook na de migratie gewoon verlengen.
Na de migratie in mei wordt de aansluiting van data tussen Arval en externe systeem zo snel mogelijk gerealiseerd.
Je berijders kunnen in de My Arval omgeving een nieuwe ‘groene kaart’ aanvragen.
In Nederland ben je niet verplicht om de groene kaart bij je te hebben. In het buitenland raden wij aan om de groene kaart mee te nemen.
Updates rondom integratie
10 mei 2023
Mail naar berijders
Bekijk de e-mail hier.
25 april 2023
Mail naar berijders
Bekijk de e-mail hier.
25 april 2023
Facturatie
Informatie financiële administratie
Wij willen je vriendelijk verzoeken om Arval B.V. aan te maken als nieuwe crediteur. Vanaf mei zal je namelijk facturen ontvangen vanuit Arval. Dit is doorgaans rond de 15e van iedere maand. Hieronder vind je de juiste gegevens.
Naam: Arval B.V.
KVK nummer: 30139084
BTW: NL805490899B01
IBAN: NL04 ABNA 0484 1745 33
BIC: ABNANL2A
Adres: Duwboot 10, 3991 CD, Houten (Nederland) – Postbus 536, 3990 GH Houten
E-mail: collections.nl@arval.nl
Voorlopig blijven wij de facturen incasseren vanuit NL11 ABNA 0486 4920 28. Facturen met tenaamstelling Terberg Business Mobility dien je te blijven betalen op de volgende rekeningnummers:
IBAN: NL11 ABNA 0486 4920 28
BIC: ABNANL2A
Facturen met tenaamstelling Arval B.V. dien je te betalen op de volgende rekeningnummers:
IBAN: NL04 ABNA 0484 1745 33
BIC: ABNANL2A
Je kunt E-Invoicing gebruiken om de facturen van Terberg Business Mobility in te zien. De facturen van Arval kan je inzien via Order2Cash. Je ontvangt hiervoor binnenkort de inloggegevens.
Wijziging verzekering
Ben je verzekerd via Terberg Business Mobility? Dan zijn vanaf 1 mei jouw voertuigen verzekerd bij Greenval Insurance DAC, de verzekeraar van Arval. Verder wijzigt er niets.
Als je een Schade Verzekering Inzittenden (SVI) hebt, dan blijft de premie (samen met TPL) over het algemeen hetzelfde. Ook de premie van de Personen Ongevallen Inzittendenverzekering (POI) voor lopende contracten blijft ongewijzigd. Hierdoor behoud je dezelfde leaseprijs. Voor nieuw geleverde voertuigen zal de premie iets variëren door de overgang naar Arval.
Daarnaast komt er voor SVI & POI een wijziging van verzekeringnemer. Dit betekent dat jij de verzekeringsnemer wordt in plaats van Terberg Business Mobility. Uit alle verzekeringsdocumentatie blijkt dat jij het bedrijf bent dat recht heeft op dekking onder de polis. Er wijzigt niets aan de dekking. De verzekeringsvoorwaarden vind je hier.
Als je de verzekering wilt beëindigen, heb je één maand bedenktijd om dit te doen. Als je gebruik wilt maken van jouw recht om de polis te beëindigen, moet je dit schriftelijk aan Arval laten weten.
Heb je vragen?
We begrijpen dat dit vragen bij je kan oproepen. Hieronder vind je een lijst met veelgestelde vragen rondom de integratie. Mocht je andere vragen hebben die hier niet tussen staan, schroom dan niet om contact op te nemen met je accountmanager of met ons Customer Care team. Dit kan via info@terbergbusinessmobility.nl of via 030 288 4774 (op maandag t/m vrijdag van 08.15 uur tot 17.15 uur).