duurzaamheid

Arval BNP Paribas versterkt haar inzet voor koolstofarme mobiliteit en zet stap richting duurzame toekomst

Innovatie 22 Aug 2024 , door

Houten, 22 augustusArval BNP Paribas (Arval), wereldwijd leider op het gebied van mobiliteitsoplossingen, versterkt haar inzet voor koolstofarme mobiliteit en zet belangrijke stappen richting een duurzame toekomst. Dit blijkt uit het uitgebreide duurzaamheidsrapport waarin Arval’s toewijding aan het stimuleren van duurzame mobiliteit en het verminderen van Arval’s ecologische voetafdruk wordt onderstreept. Het rapport is opgebouwd rond vier hoofdstukken: Economie, Mensen, Gemeenschap en Milieu. Deze hoofdstukken weerspiegelen Arval's holistische benadering van maatschappelijk verantwoord ondernemen en haar ambitie om een leider te worden op het gebied van duurzame mobiliteit.

CSR report

Duurzame strategie

In lijn met de duurzaamheidsambitie combineert Arval ESG-uitdagingen met haar wereldwijde bedrijfsstrategie om koolstofarme, veilige en verantwoorde mobiliteitsoplossingen te ontwikkelen. Dit omvat onder andere de vermindering van broeikasgasuitstoot, het stimuleren van veilig rijgedrag, en het bevorderen van diversiteit en inclusie binnen de organisatie. In 2023 groeide het Nederlandse wagenpark van Arval met 4,1 procent naar 104.800 voertuigen, waarvan 25.000 elektrisch en 39 procent van de nieuwe orders voor elektrische auto’s. Daarnaast heeft Arval haar mobiliteitsaanbod uitgebreid met leasefietsen en partnerschappen voor duurzame mobiliteitsoplossingen. Het doel voor 2025 is om onder andere een CO2-reductie van 35 procent per voertuig te realiseren.

Duurzame en toegankelijke mobiliteit

In 2023 heeft het leasebedrijf haar expertise en ecosysteem ingezet om maatwerkdiensten te creëren die de toegang tot elektrische laaddiensten voor woningen, kantoren en openbare ruimtes vereenvoudigen. Arval zet belangrijke stappen om duurzame mobiliteit toegankelijker te maken door flexibele leasecontracten aan te bieden die inspelen op het daadwerkelijke autogebruik, zoals gedeelde vervoersmiddelen, betalingsoplossingen voor multimodale mobiliteit en leasefietsen. Daarnaast bieden ze innovatieve oplossingen zoals de Mobility Pass, waarbij klanten flexibel zijn in hun vervoerskeuze wat hen helpt om efficiënter en duurzamer te reizen.

Bartek Kwapisz, Marketing & Sustainability Director bij Arval Nederland, zegt: "Succesvolle activiteiten op het gebied van duurzaamheid vereisen gezamenlijke inspanningen die alleen kunnen worden bereikt door samenwerking tussen verschillende bedrijfsonderdelen en actieve betrokkenheid van alle medewerkers. Bovendien moet duurzaamheid sterk worden geïntegreerd in de bedrijfscultuur, wat een van de belangrijkste doelstellingen van Arval is. We stellen onszelf een aantal ambitieuze doelen en we zijn blij om te zien dat onze klanten en leveranciers onze inspanningen opmerken en ons beschouwen als relevante partner voor de veranderende toekomst."

Andrea Falcone, General Manager van Arval Nederland, vult aan: “Duurzaamheid is tegenwoordig onmisbaar en de wet- en regelgeving wordt steeds strenger. Arval streeft ernaar voorop te lopen in deze dynamische omgeving en een betrouwbare mobiliteitspartner te zijn. Van de zero-emissiezones die in 2025 in Nederland worden ingevoerd, tot de rapportagevereisten voor werk gerelateerde mobiliteit, het is duidelijk dat de markt behoefte heeft aan innovatieve oplossingen om te voldoen aan de noden van dit dynamische ecosysteem. We zijn dan ook vastbesloten onze klanten te begeleiden in de overgang naar koolstofarme mobiliteit. We zien dit niet alleen als zakelijke prioriteit, maar ook als fundamentele plicht. Het is onze ambitie om een voortrekker te zijn in duurzame mobiliteit en onze klanten te helpen een verantwoorde keuze te maken.